Jak napisać skutecznie ogłoszenie o pracę?

REKLAMA GOOGLE
Strona główna Blog Jak napisać skutecznie ogłoszenie o pracę?
  2019-01-22 00:00:00 Aktualizacja: 2019-01-28 12:45:28

Chcesz zatrudnić pracownika, ale nie wiesz, co zrobić, żeby Twoje ogłoszenie przekonało potencjalnych kandydatów? Jeśli tak, to nie jesteś jedyny. Połowa firm ma problem ze znalezieniem pracownika, a na publikowane oferty mało kto odpowiada. Co zrobić, żeby Twoja oferta okazała się skuteczna?

Nie ulega wątpliwości, że rynek pracy to teraz rynek pracownika. Malejące bezrobocie powoduje, że to pracodawca musi powalczyć o kompetentnego kandydata. Żeby Twoje działania były skuteczne, musisz zmienić podejście do rekrutacji, bo metody stosowane obecnie, powoli okazują się zawodne.

Otwórz się zatem na nowe metody. Spróbuj rozszerzyć standardowe ogłoszenie o pracę dodając do niego wideo prezentujące firmę lub oferowane stanowisko. Przedsiębiorcy coraz częściej sięgają także po inne metody, jak grywalizacja czy escape room.

Unikaj powielania wyświechtanych określeń. Metoda „kopiuj-wklej“ nie jest najlepszym sposobem na zredagowanie dobrego ogłoszenia, które przyciągnie kandydatów. Staraj się unikać sformułowań takich, jak: atrakcyjne wynagrodzenie, możliwość awansu, rozwój czy przyjazna atmosfera. Zamieszczając kilka ogłoszeń na różne stanowiska, unikaj powtarzania tej samej treści. Oczywiście opis firmy czy ogólny wygląd może być wspólny, ale treść powinna być unikalna.

Co cenią sobie kandydaci?

Wysokie wynagrodzenie to nie wszystko. Chociaż kandydaci szukają ofert, które obiecują wyższe niż dotychczas wynagrodzenie, to istotny jest całokształt wizerunku firmy. Zadbaj więc, by Twoja firma miała dobrą opinię na rynku pracy. Wtedy atrakcyjne warunki finansowe połączone z solidnym wizerunkiem stabilnego i poważnego przedsiębiorstwa dadzą większe szanse na zatrudnienie dobrego specjalisty.

Aby przyciągnąć do swojej firmy wykwalifikowanego pracownika, zadbaj o to, by Twoje ogłoszenie zawierało konkretną informację o wynagrodzeniu, opis korzyści wynikających z zatrudnienia (np. karta multisport, zniżki, obiady, laptop służbowy, telefon itp.) a także konkretne kompetencje, jakie przyszły pracownik może zdobyć lub rozszerzyć, kiedy podejmie pracę na oferowanym stanowisku.

Obecnie coraz więcej osób ceni sobie pracę, która umożliwia im zachowanie równowagi pomiędzy zajęciami zawodowymi a życiem rodzinnym (tzw. work-life-balance). Takie możliwości daje chociażby praca zdalna, elastyczne godziny pracy czy też praca w niepełnym wymiarze godzin. Często są to elementy, które przeważą szalę zdecydowania na naszą stronę. Zatem zanim opublikujesz ogłoszenie, zastanów się, czy nie warto byłoby stworzyć możliwości pracy z domu (przynajmniej częściowo). A może na danym stanowisku wystarczy zatrudnić kogoś na niepełny etat?

Kolejny czynnik to forma zatrudnienia. Chociaż sytuacja na rynku pracy się zmienia, to jednak temat sposobu zatrudnienia jest niezmienny – nadal pracownicy cenią sobie stabilność, jaką daje im umowa o pracę. Ubiegłoroczny raport Antal Aktywność specjalistów i menedżerów na rynku pracy potwierdza ten trend. Ale jednocześnie wskazuje, że rośnie liczba osób, które preferują umowę B2B. Jest ich aż 10%.

Jak wynika z tych samych badań, 47% kandydatów poszukujących pracy zwraca uwagę na czas potrzebny na dotarcie do pracy. Dlatego tak duże możliwości zatrudnienia pracownika otwiera praca zdalna. Istotne jest także to, w jakich warunkach kandydat będzie pracował: komfort, wystrój biura, rozwiązania, ergonomia miejsca pracy.

Dodając ogłoszenie o pracę, pamiętaj, aby podać nawet nieobowiązkowe informacje. Serwis top-praca.pl daje pod tym względem wiele możliwości. Na przykład możesz podać konkretną kwotę wynagrodzenia. Chociaż nie musisz tego robić, warto podać tę informację, bo jest to jedno z kryteriów, według których kandydaci mogą przeszukiwać oferty pracy. Ponadto dobrze jest wprowadzić krótki i zachęcający opis, który kandydat może wyświetlić na liście ofert. Pamiętaj, że jest to pierwsza styczność kandydata z Twoją ofertą. Wszelkie dodatkowe szczegóły możesz dodać w opisie oferty za pomocą zaawansowanego edytora, co pozwoli Ci wyróżnić najważniejsze informacje. Dodatkowo warto stworzyć także jeden lub kilka szablonów ofert, które potem można wykorzystać podczas publikowania kolejnych ogłoszeń o pracę. Uatrakcyjni je to, ale także sprawi, że będą jednolite, co pozwoli od razu skojarzyć je z Twoją firmą.

Korzystając z powyższych wskazówek a także możliwości, jakie daje Ci top-praca.pl na pewno zredagujesz ogłoszenie, które przyciągnie wielu kandydatów!

Udostępnij
top-praca.pl